ZIRKUNFERENTZIA 100 ZATITAN
Gu 5. Mailako ikasleak
bigarren hiruhileko honetan mineralak aztertzea erabaki dugu.Mineralei buruz
jakin min asko dugu eta orduan Javier Vargasen museora joatea bururatu
zitzaigun. Javier Vargasek lurrazalean dauden elementuak aipatu zizkigun eta
zirkunferentzia bat ehun zatitan zatitzea proposatu ziguten:
Erabili ditugun materialak
hurrengokoak dira: Arkatza, borragoma, erregela, konpasa, kalkulagailua eta orri bat.
PAUSOAK:
Lehenengo konpasa
erabiliz, zirkunferentzia bat egin genuen. Zirkunferentzia egiterakoan beste
kurtso batzuetan ikasitakoa birgogoratu genuen: zirkunferentzia, perpendikularra,
paraleloa, erradioa, diametroa, eta angelu zuzenak, zorrotzak eta kamutsak.
Zirkunferentzia 100
zatitan banatzeko lehendabizi zirkunferentzia laurdenetan banatu genuen.
Geroago hau bururatu zitzaigun (begiratu beheko taula). Zergatik egin genuen
horrela? 360º zirkunferentziaren gradu guztiak direnez, 100 zati egin behar genituenez bi zenbaki horiek zatitu genituen, beste
zenbakiekin ere. Ondoren graduatzailea hartu eta 3,6 kokatu genituen.
Gero kalkulagailuarekin
3,6 gehi 3,6 egin genuen eta zenbakiak kokatu genituen. Hemen daukazue taula:
GRADUAK
|
ZATIDURAK
|
EMAITZAK
|
360º
|
100
|
3,6º
|
270º
|
75
|
3,6º
|
180º
|
50
|
3,6º
|
90º
|
25
|
3,6º
|
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina